Music First – Музика першої Рѣчі Посполитої – 19 жовтня у нашому костьолі

У вівторок 19 жовтня 2021 р. у нашому костьолі Св. Олександра відбудеться концерт у рамках
Music First – Музика першої Рѣчі Посполитої.

виконавці:
АНДЖЕЙ КОСЕНДЯК – диригент
WROCŁAW BAROQUE ENSEMBLE (Вроцлав / Польща)
Альдона Бартнік, Алєксандра Туральська – сопрано
Данєль Ельґерсма, Пйотр Олех – контратенори
Мацєй Ґосман, Флоріян Крамер – тенори
Томаш Краль, Яромір Носек – баси
Збіґнєв Пільх, Міколай Зґулка – скрипки
Давид Брутті – корнет
Нанс Мартін Шлєґель, Масафумі Сакамото, Йоганнес Кронфельд – тромбони
Пшемисл Вацек – теорба
Юлія Карпета – віола да ґамба
Кшиштоф Карпета – віолоне
Марта Нєдзьвєцка – органний позитив


програма:
Міколай Зєленський (друга пол. ХVI ст. – після 1615)
Ecce (Дивіться)
In Monte Oliveti (На Оливковій горі)
Salve festa dies (Вітайте святковий день)


Микола Дилецький (1630?-1690?) – Слава. Єдинородний – Фрагмент з “Реквіяльної літургії”
Liturgii


Марцін Мєльчевський (? – 1651)
Triumphalis dies (Тріумфальний день)
Missa triumfalis: Kyrie, Gloria (Місса тріумфальна: Господи помилуй, Слава)
Canzona seconda a due
Currite populi (Біжіть, люди)


Марцін Леополіта (1540?-1589?)
Missa Paschalis: Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei (Великодня меса: Господи
помилуй, Слава, Вірую, Святий, Благословенний, Агнець Божий)


Станислав Сильвестер Шажинський
(1692-1713 – датування творів, дати народження
та смерті невідомі)
Соната
Jesu spes mea (Ісус – моя надія)
Gloria in excelsis Deo (Слава на висоті Богу)


Бартломєй Пенкєль (1601? – 1670?)
Magnum nomen Domini (Велике ім’я Господнє)
Resonet in laudibus (лунає похвала)

Яцек Ружицький (1635 – 1704?)
Magnificat anima mea Dominum (Величає душа моя Господа)


WROCŁAW BAROQUE ENSEMBLE
Ансамбль спеціалізується в історично-поінформованому виконавстві, концентруючись
на відкритті маловідомого репертуару Центральної Європи. Насамперед виконує
музику польського ренесансу та бароко, від камерних композицій до ораторій та
кантат. Wrocław Baroque Ensemble заснований у 2012 р. Анджеєм Косендяком і від
початку функціонує під його артистичним керівництвом i нині є одним з ансамблів,
діючих при Національному Форумі Музики у Вроцлаві. Його ядро складають видатні
інструменталісти та співаки з європейських країн (Польщі, Чехії, Великобританії та
Німеччини). Ансамбль може похвалитися багатим каталогом записів, що містить серію
альбомів, присвячених творчості польських композиторів бароко – Ґжеґожа Ґервази
Ґорчицького, Бартломєя Пенкєля, Марціна Мєльчевського, Станіслава Сильвестра
Шажинського, Міколая Зєленського і Яцека Ружицького (CD Accord). Альбоми
доступні на Spotify та розповсюджуються Naxos по всьому світу, збираючи позитивні
відгуки, в т.ч. на MusicWeb International, ClassicsToday.com та FanfareArchive. Перший
з дисків з музикою Ґорчицького, отримав у 2013 р. Вроцлавську Музичну Нагороду.
Наступні були номіновані нагородою Fryderyk (у роках 2013, 2015, 2017-2020). У 2019
р. отримав цю нагороду диск Mielczewski II, а у 2021 – Mikołaj Zieleński (обидва диски
були нагороджені в категорії «Диск року – давня музика»). Диск Mikołaj Zieleński
нагороджений також в номінації International Classical Music Awards 2021 у категорії
«Baroque Vocal». У 2015 р. був випущений диск, записаний разом з Хором хлопчиків
NFM під керівництвом Анджея Косендяка, Зальцбурзька Марійна Меса з духовною
музикою Моцарта.
Ансамбль брав участь у відомих міжнародних фестивалях, таких як Wratislavia Cantans,
Lato Ochrydzkie, Emilia Romagna Festival, Usedomer Musikfestival та Festival Ljubljana,
виступав у багатьох містах Польщі.

АНДЖЕЙ КОСЕНДЯК диригент
Директор Національного форуму музики ім. Вітольда Лютославського у Вроцлаві,
диригент і педагог, один з найактивніших музикантів і організаторів музичного життя
в Польщі. Випускник Музичної академії ім. Кароля Ліпінського у Вроцлаві. У 2013 р.
здобув науковий ступінь габілітованого доктора і нині викладає у своїй альма-матер.
У 2005 р. Анджей Косендяк став директором Вроцлавської філармонії, а також
Міжнародного фестивалю „Wratislavia Cantans” і змінив обличчя обох цих інституцій,
перетворивши їх у Національний форум музики (Narodowe Forum Muzyki – NFM).
Керував також проєктом будівництва NFM, одного з найкращих концертних залів
Європи. Був ініціатором численних проєктів і творцем нових художніх колективів,
таких як: Вроцлавський бароковий оркестр, Хор NFM, Хор хлопчиків NFM, а також
Вроцлавський бароковий ансамбль, який перебуває під його художнім керівництвом.
Започаткував освітні проєкти „Співаючий Вроцлав”, „Співаюча Польща”, „Співаюча
Європа”; завдяки його підтримці чи ініціативі виникли у NFM: Польський національний
молодіжний хор, Хорова академія, Академії давньої музики, Оркестрова академія, а
також Едукаційний центр NFM. Записав невідомі до того часу твори з Університетської
бібліотеки у Вроцлаві і Бібліотеки у Страсбурзі: „Примари” („Widma”) С.Монюшка
(нагорода „Фридерик”, 2019) і 9 альбомів з творами польських барокових композиторів,
серед яких твори Ґжеґожа Ґервази Ґорчицького („Вроцлавська музична нагорода”,
2013), Бартломея Пенкеля, Станіслава Сильвестра Шажинського й ін. Більшість
цих записів була номінована на нагороду „Фридерик”, а в 2019 р. її здобув компакт-
диск „Мєльчевський II”. Найближчим часом будуть видані наступні альбоми із
старопольською музикою, наприклад, з композиціями Яцека Ружицького.
Анджей Косендяк регулярно диригує оркестром NFM, Хором NFM, Вроцлавським
бароковим оркестром та філармонійними колективами з Польщі і всього світу. Здобув
численні нагороди і відзнаки.